Monday, March 14, 2011

Tijd voor wat kleurige sokken: Paar 2011-4

Ik ben net begonnen aan een nieuw paar sokken. De wol heb ik van een webshop gehaald.
Hier zie je hoe ik ze maak:
Ik brei met rondbreinaalden van het merk "Addi".
En ja, ik begin aan de teen en brei ze alletwee tegelijk :).

Opzet:
De opzet is een "Magic-cast-on". Je vindt hierover veel info via Google en YouTube.
Het aantal steken is 8 of 12, hier zelfs 14 omdat het dunne wol is.

Teen:
Daarna meerder ik voor de teen, eerst een paar keer elke naald, later met één naald ertussen, dan met twee naalden gewoon recht ertussen.
Meerderen = bij eerste en laatste steek 2 steken uit één steek breien.
Ik pas dit gewoon op mijn voet en vermeerder tot de sok goed zit :).

Als je de twee tegelijk maakt hoef je niets op te schrijven, je doet dadelijk hetzelfde bij sok 2.

No comments:

Popular Posts